remedial teaching De Ladder - Facebookchallenge
praktijk voor remedial teaching en leren leren -





Wat leuk dat je meedoet aan deze challenge!

De splitsingen tot 10 zijn de basis van al het rekenen. Als je kind deze splitsingen nog niet geautomatiseerd heeft, blijft het op zijn/haar vingers tellen. Er zijn kinderen die dat zelfs in groep 8 nog doen! Je kunt je voorstellen dat dat veel tijd kost, en dat er ook veel fouten door ontstaan. 

Denk dus niet dat je kind het zelf wel zal afleren! Hoe langer je kind op de vingers blijft tellen, hoe moeilijker het wordt om het af te leren! Hartstikke goed dus dat je mee gaat doen aan deze challenge! Je legt op die manier een goede basis, en je kind zal met sprongen vooruit gaan. 

    Hoe werkt het?

  • Als je graag een voor- en nameting wil doen, kun je je kind eerst het opgavenblad laten maken dat je een paar dagen van te voren per email ontvangt.
  • Je krijgt vanaf ...  iedere dag een email waarin het spelletje voor die dag uitgelegd wordt. Soms met een filmpje erbij of extra materiaal dat je kunt printen. Er zijn spelletjes waarbij je aan tafel zit, maar er zijn ook spelletjes waarbij je moet bewegen. Voor ieder wat wils!

  • En dan....spelen maar
  • Na 10 dagen kun je je kind nog een keer het opgavenblad laten maken om te zien hoeveel hij/zij vooruit is gegaan!
  • In de speciale Facebookgroep kun je je ervaringen delen en vragen stellen. De link naar deze besloten groep krijg je op de eerste dag van de challenge in de mail.


Houd je mailbox in de gaten!!
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint