remedial teaching De Ladder - "De Ladder" in de pers
praktijk voor remedial teaching en leren leren -
In het Witte Weekblad van 11 mei 2016:












In het Witte Weekblad van 2 maart 2016: 

“De Ladder” zoekt uit wat wél werkt voor uw kind
 
De uitslagen van de laatste citotoetsen zijn weer bekend. Valt uw kind op een bepaald vak erg uit? “De Ladder”, praktijk voor remedial teaching en leren leren” helpt uw kind weer op weg!
 
Eigenaresse Mirjam Schumacher: “Remedial teaching is geen bijles. Een remedial teacher gaat op zoek naar de oorzaak van de leerproblemen en zoekt uit op welke manier leren wél lukt. Leerlingen gaan met grote sprongen vooruit en leren wordt weer leuk!
Voor leerproblemen kunnen veel oorzaken zijn. Spellingsproblemen kunnen bijvoorbeeld worden veroorzaakt door dyslexie, beelddenken of fixatie disperatie. Of gewoon doordat kinderen gewoon opschrijven wat ze horen zonder na te denken over de ´valkuilen’.
Rekenproblemen kunnen veroorzaakt worden door dyscalculie of een zwak werkgeheugen, maar ook zien kinderen vaak ‘door de bomen het bos’ niet meer. Door het werken met stappenplannen, mindmaps en strategiekaartjes wordt de leerstof  een stuk overzichtelijker! Ook bij de verplichte rekentoets biedt “De Ladder” hulp.
Om op een leuke manier te oefenen zijn onder het label “De Ladderspellen” diverse reken- en taalspellen ontwikkeld.          

Mensen laten ontdekken welke leerstijl bij ze past, is een onderdeel van het leren leren. Maar het is vooral leren hoe je zo effectief mogelijk leert. Voor leerlingen vanaf groep 7 is het belangrijk om hiermee te oefenen, als voorbereiding op de brugklas. Maar ook leerlingen op het voortgezet onderwijs kunnen bij “De Ladder” terecht. 


Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint